آشنایی با قطعات لپ تاپ

سیستم کسب درآمد پاپ آپ تولز شارژآنلاین سیستم همکاری در فروش گروه بازرگانی پردیس

نویسندگان

آخرین نطرات کاربران

امکانات جانبی

این سایت را حمایت می کنم

rojdl.loxblog.com value rojdl.loxblog.com Real PR rojdl.loxblog.com Trust rojdl.loxblog.com Alexa/PageRank rojdl.loxblog.com CY/PageRank

آشنایی با قطعات لپ تاپ

بازدید: 1465
دسته بندی: مقالات,,
آشنایی با قطعات لپ تاپ

 

Mother board چیست؟

مادربرد اصلی ترین بخش یک رایانه به شمار میرود و کار آن کنترل کردن پردازشگر مرکزی و ارتباط دادن آن با قسمتهای دیگر است. خود پردازشگر با هیج کدام از ابزار آلات بیرونی ارتباط مستقیم ندارد و همان طور که از اسمش پیداست تنها یک پردازنده است. از مهمترین وظایف مادربرد ارتباط بین قطعات مختلف کامپیوتر است و شاه راههای مادربرد (BUS) پل حیاتی انتقال داده هاب ین قطعات هستند.

 

 

CPU چیست؟

پردازنده یا واحد پردازش مرکزی (Central Processor Unit) مغز متفکر کامپیوتر است. اين قطعه وظایف مهمی از قبیل عملکرد های ریاضی، منطقی، مقایسه ای و محاسبه های مربوط به آدرس دهی در کامپیوتر را به عهده دارد. CPU مهم ترین تراشه بر روی برد اصلی هر کامپيوتر می باشد و مديريت کليه مراحل پردازش داده ها را به عهده دارد. اين قطعه به صورت مستقيم و يا غير مسقيم ساير قطعات روی برد اصلی و ساير قسمتهاي کامپيوتر را نظارت و مقداردهی می کند. درحال حاضر به جهت پيشرفت تکنولوژی و علم نانو دانشمندان توانسته اند 2 يا چند هسته CPU را در همان مقياس طراحی کنند. با اين کار امکان پردازش موازی ميان هسته های CPU امکان پذير می شود.

 

 

FSB چيست؟

گذرگاه جلويی، که گذرگاه بين رم و پردازشگر ميباشد. به وسيله اين گذرگاه پردازنده به پل شمالی متصل می گردد که در واقع اين بخش شامل گذرگاه RAM،PCI،AGP ميباشد. FSB مثل يک بزرگراه است، که هر چه عريض تر باشد عبور اطلاعات راحت تر است و انتقال اطلاعات با سرعت بيشتری ميان CPU و RAM صورت ميگرد. (این سرعت بر حسب فرکانس اندازه گيری می شود)

 

 

Clock Speed

مدت زمانی که طول ميکشد تا CPU يک دستور را پردازش کند را کلاک می گويند. واحد سرعت CPU هرتز می باشد (معمولا سرعت CPU ها به صورت مگاهرتز يا گيگاهرتز بیان میشود). یک مگاهرتز يعنی اينکه CPU ميتواند 1 ميليون دستور را در يک ثانيه پردازش کند، و یک گيگاهرتز يعنی اينکه CPU ميتواند 1 ميليارد دستور را در يک ثانيه پردازش کند. امروزه همه CPU ها قابليت پردازش ميلياردی دارند و CPU هايی که واحدشان مگا ميباشد کنار رفته اند.

 

 

کش يا حافظه نهان

برای اينکه از حداکثر سرعت CPU استفاده شود بايد سرعت رسيدن اطلاعات به همان اندازه باشد، ولی در حقيقت سرعت CPU خيلی بيشتر از سرعت RAM است. به همين دليل CPU مدت زمان زيادی را بايد منتظر بماند تا اطلاعات را از RAM دريافت کند. برای کاهش اين مدت انتظار و افزايش سرعت سيستم حافظه کش را در CPU قرار داده اند.

وظيفه کش (Cache) ذخيره دستورات و فرمان های کاربر است. و از آنجايی که سرعت کش با CPU يکسان ميباشد اطلاعات فورا به CPU ميرسد و ديگر نيازی به فراخوانی اطلاعات از RAM نیست. البته اگر بعضی از اطلاعات خواسته شده در کش نباشد بايد اين اطلاعات از RAM فراخوانی شود و دوباره CPU بيکار ميماند و با کاهش سرعت مواجه می شود. که برای حل اين مشکل دوباره کش اضافه میکنند. به همين دليل هر چه حافظه  کش بزرگ تر باشد سرعت هم بيشتر ميشود.

 

 

TDP چيست؟

اين واحد حداکثر اتلاف حرارت CPU را بيان می کند. به عبارت ديگر معرف حداکثر ميزان حرارتی است که CPU ايجاد می کند، بنابراين خنک کننده ای که بر روی CPU قرار می گيرد بايد بايد توانايی انتقال اين حرارت را داشته باشد.

 

 

Features Graphic در قسمت پردازنده چيست؟

Intel HD Graphics بدين معنا است که پردازنده شما مجهز به کارت گرافيک داخلی می باشد، که اين امکان را به شما می دهد که کارت گرافيک اصلی لپ تاپ شما به کارت گرافيک داخلی سوئيچ شود. اين تراشه گرافيکی، با فناوری 32 نانومتری طراحی شده است و ميزان برق مصرفی با گرافيک داخلی 35 تا 45 وات گزارش داده شده است.

 

 

DirectX چيست ؟

در ابتدايی ترين سطح DirectX بعنوان يک واسطه بين ويندوز و سخت افزار مي باشد، در واقع بخشی از API ويندوز يا واسطه برنامه نويسی برنامه های کاربردی Application Programming Interface است.

 

بازی ها و برنامه های مالتی مديا جزو محبوب ترين بخش ترين برنامه های کامپيوتری می باشند، اما اجرای آنها به راحتی در ويندوز انجام نميشود. علت اول اين است که ساختار کامپيوترهای شخصی به منظور استفاده بعنوان پايگاهی جهت بازی کردن طراحی نگرديده است. ثانياً ماهيت طيف گسترده کامپيوترهای شخصی به معنای آن است که دستگاه يک نفر می تواند بسيار متفاوت با دستگاه ديگری باشد. لذا در حاليکه دستگاه های بازی همگی از سخت افزارهای مشابهی استفاده می کنند، کامپيوترهای شخصی چنين نيستند.

 

حيطه بسيار وسيع تفاوت های سخت افزاری می تواند دردسر بزرگی برای بازکردن اين برنامه ها محسوب شود. جهت رفع اين مشکل، مايکروسافت نيازمند معرفی استانداردی عمومی يا بهتر بگوئيم يک واسطه و ميانجی عمومی بين سيستم عامل و هرگونه سخت افزار نصب شده بر روی کامپيوتر بود تا تمام برنامه های بازی و مالتی مديا بتوانند از آن پيروی کنند. اين واسطه عمومی همان DirectX است. DirectX واسطه ای است که وظایف برنامه ريزی خاصی را بسيار ساده تر می سازد، چه برای پديد آورنده بازی و چه برای ما که فقط می خواهيم بنشينيم و آخرين بازی پرفروش را بازی کنيم و يا از آخرين نرم افزار های گرافيکی استفاده کنيم.

 

 

کارت گرافيک (VGA)

بعد از پردازنده يا CPU ، کارت گرافيک يکی از مهم ترين قطعات رايانه های شخصی شما است، کارت گرافيک وظيفه پردازش تصويری و ارتباط با نمايشگر را دارد. کارت گرافيک يک قطعه سخت افزاری است که اطلاعات پردازنده را برای نمايش در صفحه نمايش آماده می کند هر چه قدرت و حافظه بيشتر باشد تصويری با کيفيت تر خواهيم داشت. کارت گرافيک علاوه بر خروجی به صفحه نمايش، خروجی ديگری به تلويزیون دارد و همچنين دارای ورودی برای ويدئو می باشد. کارت ها در قسمت حافظه تعدادی سلول های تصويری دارند که برای نمايش در صفحه مانيتور برای چند لحظه در خود ذخيره می کند. هر چه حافظه بيشتر باشد تعداد بيشتری سلول تصويری در خود ذخيره می کند. اين حافظه را Ram کارت گرافيک می نامند. مانند رم 512 مگابایت يا 1 گیگابایت. در حال حاضر 3 شرکت Intel , AMD , NVidia توليد کننده کارت گرافيک هستند. در بين اين کارت های گرافيکی Intel از قدرت زيادی بر خوردار نيست و رقابت بيشتر بين شرکت های AMD و NVidia است.

 

 

پهنای باند حافظه (Memory Bus Width)

ميزان پهنای باندی که امکان ارتباط کارت گرافيکی با کارت حافظه را برقرار می کند Bus ناميده ميشود. باس يکی از عواملی است که در کارهای سه بعدی تاثير زيادی بر سرعت دارد. در واقع BUS تعداد باند های ارتباطی ای است که ميان پردازشگر و حافظه وجود دارد و هرچه تعداد آن بيشتر باشد سرعت Rendering نيز به مراتب بیشتر ميشود. عملکرد کارت می تواند از پهنای باند Memory BUS تاثير بپذيرد، کارت گرافيک با Memory BUS 256 Bit با سرعتی دو برابر يک کارت با Memory BUS 128 Bit اطلاعات را بين حافظه کارت و پروسسور تبادل میکند.

 

 

سيستم عامل OS

سيستم عامل بدون شک مهمترين نرم افزار در کامپيوتر است. پس از روشن کردن کامپيوتر اولين نرم افزاری که مشاهده می گردد سيستم عامل بوده و آخرين نرم افزاری که قبل از خاموش کردن کامپيوتر مشاهده خواهد شد، نيز سيستم عامل است.

 

سيستم عامل نرم افزاری است که امکان اجرای تمامی برنامه های کامپيوتری را فراهم می آورد. سيستم عامل با سازماندهی، مديريت و کنترل منابع سخت افزاری امکان استفاده بهينه و هدفمند آنها را فراهم می آورد. سيستم عامل فلسفه بودن سخت افزار را بدرستی تفسير کرده و در اين راستا امکانات متعدد و ضروری جهت حيات ساير برنامه های کامپيوتری را فراهم می آورد.

 

در حال به طور کلی 3 نوع سيستم عامل بر روی لپ تاپ ها کاربرد بيشتری دارند که عبارت اند از ويندوز، مکينتاش و لينوکس. در اين بين پر کاربرد ترين آنها ويندوز است که محصول شرکت مايکروسافت می باشد. سيستم عامل های مکينتاش مخصوص لپ تاپ های توليدی شرکت اپل است و هيچ شرکت ديگری حق استفاده از آنها را ندارد.

 

در آخر سيستم عامل لينوکس است که سيستم عاملی متن باز کاملا رايگان برای همه مردم جهان میباشد. در لینوکس اين امکان برای همگان وجود دارد که بتوانند در آن تغيیرات دلخواه خود را انجام دهد. از اين رو اين سيستم عامل بيشتر برای افراد حرفه ای توصيه مي گردد.

 


ويندوز 7، هفتمين ويندوز کامپيوتر های شخصی می باشد. که بعد از ويندوز ويستا که پروزه شکست خورده ماکروسافت بود وارد بازار شد.

حداقل سيستم مورد نياز جهت نصب ويندوز 7 عبارت است از:

 

CPU : 1Ghz

RAM : 1G

VGA : 128M

HDD : 20G

 

 

ديسک سخت HDD

هارد ديسک وسيله ای است با صفحه انعطاف پذير که سطح آنها با موادی پوشش داده شده که بتوان داده ها را به طور مغناطيسی بر روی آنها ضبط نمود. ظرفيت ديسک سخت معمولاً بر حسب گيگا بايت و ترابايت بيان می شود. سرعت انتقال اطلاعات در قسمت داخلی در بازه 44.2 مگابايت در ثانيه تا 74.5 مگابايت در ثانيه تغيير می کند و اين در حاليست که سرعت انتقال اطلاعات در واحدهای خارجی 74.0 مگا بايت در ثانيه تا 111.4 مگا بايت در ثانيه متغيير است. يک ديسک سخت با زمان دسترسی تصادفی در بازه های بين 5 ميلی ثانيه تا 15 ميلی ثانيه تغييرات دارد.

هاردديسک ها از منظر سرعت گردش محور مرکزی در پنج گروه 4200، 5400، 7200، 10 و 15 هزار دور در دقيقه قرار می گيرند. هاردديسکی های کوچکی اندام 1.8 و 2.5 اينچي که بيشتر در دستگاه های قابل حمل مانند دستگاه های پخش موسيقی و لپ تاپ ها استفاده می شوند از سرعت 4200 و 5400 دور در دقيقه پشتيبانی می کنند و برخی نمونه های جديد از سرعت 7500 دور در دقيقه بهره می برند. سرعت 7500 RPM سرعت استاندارد هارد ديسک کامپيوترهای روميزی (PC) است. هارد لپ تاپ ها به علت اندازه کوچک شان، عموما 5400 RPM سرعت دارند. اما می توانيد مدل های 7500 RPM را هم بيابيد، ولی بايد مقداری از شارژ لپ تاپ تان را فدای سرعت بيشتر هارد تان کنيد.

 

 

صفحه نمايش Display

صفحه نمايش مهمترين دستگاه خروجي لپ تاپ ميباشد، که تمام داده ها بر روی آن نمايش داده ميشود. که به دو دسته کلی تقسيم می شوند: LED , LCD


نمايشگر LCD از دو شيشه پولاريزه بهم چسبيده تشکيل شده است که مايع کريستال در بين آنها قرار گرفته است و نور دريافتی از پشت خود را پخش ميکند. در واقع خود کريستال مايع نوری توليد نميکند، ولی در نمايشگر LED اين لامپ ها ديود های نوری هستند که اين وظيفه را انجام می دهند. به همين دليل است که نمايشگر های LED از کيفيت و شفافيت بيشتری برخوردارند و در عين حال مصرف برق کمتری نسبت به LED ها دارند.

همچنین TFT يک تکنولوژی LCD می باشد. به عبارت ديگر وقتی صحبت از TFT می کنيم منظور همان LCD است که از موبايل گرفته تا لپ تاپ و ساير دستگاه هايی که صفحه نمايش دارند از آن استفاده میکنند. TFT اختصار Thin Film Transistorبوده، و روش کار آن بدين صورت است که روی يک صفحه بسيار نازک و شفاف تعداد مشخصی از ترانزيستورها (که نسبت مستقيم به ابعاد صفحه نمايش دارد) قرار گرفته اند. جهت روشنايی يک پيکسل يا نقطه نورانی، سه ترانزيستور برای رنگ های آبی، سبز و قرمز تعبيه شده  است. این ترانزیستور ها با جريان الکتريکی متناسب با تصويری که قرار است نمايش دهد از عبور نورهای پشت زمينه خود که توسط لامپ فلورسنت روشن شده جلوگيری، اجازه عبور کم نور و يا اجازه عبور کامل نور را می دهد. و آنچه که ما می بينيم حاصل ترکيب اين رنگ ها است.

 

 

امیدواریم با مطالعه این مقاله، تصویر دقیق تری درباره قطعات تشکیل دهنده لپ تاپ خود به دست آورده باشید.


می پسندم نمی پسندم

این مطلب در تاریخ: جمعه 25 / 4 / 1393 ساعت: 11:40 منتشر شده است

برچسب ها : ,
نظرات()

مطالب مرتبط

cm


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







ورود کاربران

نام کاربری
رمز عبور

» رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

تبلیغات

متن

پشتيباني آنلاين

پشتيباني آنلاين

آمار

آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 352
کل نظرات کل نظرات : 0
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا تعداد اعضا : 4

آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 37
بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 4
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
آي پي امروز آي پي امروز : 12
آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
بازدید هفته بازدید هفته : 585
بازدید ماه بازدید ماه : 8510
بازدید سال بازدید سال : 19290
بازدید کلی بازدید کلی : 152877

اطلاعات شما اطلاعات شما
آی پی آی پی : 3.134.118.95
مرورگر مرورگر :
سیستم عامل سیستم عامل :
تاریخ امروز امروز :

نظرسنجي

از عملکرد روژدانلود راضی هستید

درباره ما

مرجع تخصصی دانلود نرم افزار کامپیوتر،موبایل،فیلم،بازی و نرم افزار هایه کاربردی

مطالب پربازدید

آخرین نسخه 32 بیتی از نرم افزار ویرایش فیلم پریمیر - Premiere Pro CS4 32Bit Portable آخرین نسخه 32 بیتی از نرم افزار ویرایش فیلم پریمیر - Premiere Pro CS4 32Bit Portable
آموزش تنظیم پروکسی در گوشی های اندروید آموزش تنظیم پروکسی در گوشی های اندروید
دانلود بازی Commandos : Strike Force 3D دانلود بازی Commandos : Strike Force 3D
نسخه بدون مشکل نرم افزار اسکایپ برای کاربران ایرانی - Skype 6.2 نسخه بدون مشکل نرم افزار اسکایپ برای کاربران ایرانی - Skype 6.2
آهنگ جدید حسین ارباب به نام وحشی باش آهنگ جدید حسین ارباب به نام وحشی باش
بررسی مشکل تایید اعتبار در هنگام اتصال وای فای موبایل - WiFi Authentication error occurred بررسی مشکل تایید اعتبار در هنگام اتصال وای فای موبایل - WiFi Authentication error occurred
بازی مکس پین 3 برای کامپیوتر - Max Payne 3 PC بازی مکس پین 3 برای کامپیوتر - Max Payne 3 PC
نسخه جدید وایبر برای اندروید - Viber 5.0.2 Android نسخه جدید وایبر برای اندروید - Viber 5.0.2 Android
توجه توجه
نسخه دوم بازی ندای وظیفه، برای کامپیوتر - Call Of Duty 2 for PC نسخه دوم بازی ندای وظیفه، برای کامپیوتر - Call Of Duty 2 for PC
بازی رزیدنت اویل، عملیات شهر راکون - Resident Evil Operation Raccoon City بازی رزیدنت اویل، عملیات شهر راکون - Resident Evil Operation Raccoon City
دانلود بازی Wanted: Weapons of Fate دانلود بازی Wanted: Weapons of Fate
بازی هالک، مخصوص کامپیوتر - Hulk PC Game بازی هالک، مخصوص کامپیوتر - Hulk PC Game
بازی Assassins Creed 4 (پرچم دزدان دریایی) - Assassins Creed IV: Black Flag بازی Assassins Creed 4 (پرچم دزدان دریایی) - Assassins Creed IV: Black Flag
بازی مستر بین (برای کامپیوتر) - Mr Bean PC Game بازی مستر بین (برای کامپیوتر) - Mr Bean PC Game
نسخه جدید اپرا مینی برای اندروید - Opera Mini Browser 7.6 Android نسخه جدید اپرا مینی برای اندروید - Opera Mini Browser 7.6 Android
نرم افزار سیمولاتور شبکه برای CCNP (آموزش شبکه) - Boson NetSim for CCNP 8.5 نرم افزار سیمولاتور شبکه برای CCNP (آموزش شبکه) - Boson NetSim for CCNP 8.5
بهترین پلاگین های تری دی مکس - FumeFX, Unwrella, Vray, for 3ds Max بهترین پلاگین های تری دی مکس - FumeFX, Unwrella, Vray, for 3ds Max
مجموعه کامل آهنگ های ترنس، رمیکس آرمین ون بیورن - Armin Van Buuren, A State Of Trance, Full Collecti مجموعه کامل آهنگ های ترنس، رمیکس آرمین ون بیورن - Armin Van Buuren, A State Of Trance, Full Collecti
آموزش تعیین و یا تغییر پسورد وای فای (WiFi) آموزش تعیین و یا تغییر پسورد وای فای (WiFi)
مجموعه کامل کتاب ها و فایل های صوتی نیو اینترچنج - New Interchange Complete مجموعه کامل کتاب ها و فایل های صوتی نیو اینترچنج - New Interchange Complete
نرم افزار چت و مسنجر پالتاک - PalTalk Messenger 11.4 نرم افزار چت و مسنجر پالتاک - PalTalk Messenger 11.4
نرم افزار قرار دادن عکس درون قاب های زیبا - Mojosoft Photo Frame Studio 2.9 نرم افزار قرار دادن عکس درون قاب های زیبا - Mojosoft Photo Frame Studio 2.9
بازی کانتر استریک 1.6 ، به همراه جدیدترین سرورهای ایرانی برای بازی آنلاین - Counter Strike 1.6 v7 بازی کانتر استریک 1.6 ، به همراه جدیدترین سرورهای ایرانی برای بازی آنلاین - Counter Strike 1.6 v7
آشنایی با نرم افزار های رشته مهندسی برق آشنایی با نرم افزار های رشته مهندسی برق
نسخه نهایی ویندوز 8.1 به همراه فعال ساز دائمی - Windows 8.1 Final Edition نسخه نهایی ویندوز 8.1 به همراه فعال ساز دائمی - Windows 8.1 Final Edition
فعال ساز تمام نسخه های ویندوز و آفیس - KMSAuto Net - Windows and Office Activator فعال ساز تمام نسخه های ویندوز و آفیس - KMSAuto Net - Windows and Office Activator
نسخه جدید نرم افزار اجرای برنامه های اندروید در کامپیوتر - BlueStacks App Player 0.9.1 نسخه جدید نرم افزار اجرای برنامه های اندروید در کامپیوتر - BlueStacks App Player 0.9.1
نرم افزار ساخت اسلایدشو - GiliSoft SlideShow Movie Creator Pro 6.1 نرم افزار ساخت اسلایدشو - GiliSoft SlideShow Movie Creator Pro 6.1
نرم افزار واتس اپ برای اندروید - WhatsApp 2.1 and WhatsApp+ 6.1 Android نرم افزار واتس اپ برای اندروید - WhatsApp 2.1 and WhatsApp+ 6.1 Android
نرم افزار وایبر برای ویندوز - Viber 4.2 for Windows نرم افزار وایبر برای ویندوز - Viber 4.2 for Windows
مستند مرگبارترین حیوانات جهان (6 قسمت کامل) - National Geographic Worlds Deadliest Animals Full مستند مرگبارترین حیوانات جهان (6 قسمت کامل) - National Geographic Worlds Deadliest Animals Full
کلید (Key) جدید محصولات کسپرسکی، آپدیت پاییز 93 - Kaspersky Key کلید (Key) جدید محصولات کسپرسکی، آپدیت پاییز 93 - Kaspersky Key
نرم افزار حرفه ای پخش فیلم، وی ال سی - VLC Media Player 2.1.5 نرم افزار حرفه ای پخش فیلم، وی ال سی - VLC Media Player 2.1.5
نسخه جدید پلاگین های جاوا برای ویندوز - Java SE Runtime Environment (JRE) v8 Update 12 and v7 Update نسخه جدید پلاگین های جاوا برای ویندوز - Java SE Runtime Environment (JRE) v8 Update 12 and v7 Update
نرم افزار نظارت و کنترل سایر کامپیوترها در شبکه - Network LookOut Administrator Pro 3.8 نرم افزار نظارت و کنترل سایر کامپیوترها در شبکه - Network LookOut Administrator Pro 3.8
بازی بسیار زیبا و فکری Neverhood بازی بسیار زیبا و فکری Neverhood
کلیدهای میانبر تری دی مکس برای معماری کلیدهای میانبر تری دی مکس برای معماری
نرم افزار ذره بین ویندوز (بزرگنمایی صفحه نمایش) - OneLoupe 3.6 نرم افزار ذره بین ویندوز (بزرگنمایی صفحه نمایش) - OneLoupe 3.6
نرم افزار ضبط مخفیانه مکالمات موبایل، بدون صدای بیپ (سیمبین) - Best CallRecorder نرم افزار ضبط مخفیانه مکالمات موبایل، بدون صدای بیپ (سیمبین) - Best CallRecorder
بازی محبوب نینجای میوه، برای کامپیوتر - Fruit Ninja HD 1.6 PC Game بازی محبوب نینجای میوه، برای کامپیوتر - Fruit Ninja HD 1.6 PC Game
آنتی ویروس رایگان مایکروسافت، به همراه آپدیت آفلاین - Microsoft Security Essentials 4.5 + Offline Up آنتی ویروس رایگان مایکروسافت، به همراه آپدیت آفلاین - Microsoft Security Essentials 4.5 + Offline Up
نرم افزار کاهش حجم فیلم - MeGUI 2418 نرم افزار کاهش حجم فیلم - MeGUI 2418
بازی فکری قلعه گم شده - Timeless The Lost Castle - PC Game بازی فکری قلعه گم شده - Timeless The Lost Castle - PC Game
نسخه جدید وایبر برای آیفون - Viber 4.2 iOS نسخه جدید وایبر برای آیفون - Viber 4.2 iOS
آنتی ویروس رایگان کومودو، نگارش هفتم - Comodo Antivirus 7 آنتی ویروس رایگان کومودو، نگارش هفتم - Comodo Antivirus 7
نرم افزار طراحی انیمیشن های فلش - Adobe Flash Professional CS6 نرم افزار طراحی انیمیشن های فلش - Adobe Flash Professional CS6
نرم افزار کار با ISO Image و ساخت درایو مجازی - PowerISO 5.8 نرم افزار کار با ISO Image و ساخت درایو مجازی - PowerISO 5.8
نرم افزار تست قدرت کارت گرافیک و امتیاز دهی به آن - 3DMark Vantage Professional 1.1 نرم افزار تست قدرت کارت گرافیک و امتیاز دهی به آن - 3DMark Vantage Professional 1.1
ویندوز سرور 2012 آپدیت 2014 نسخه نهایی - Windows Server 2012 R2 64Bit Update 2014 ویندوز سرور 2012 آپدیت 2014 نسخه نهایی - Windows Server 2012 R2 64Bit Update 2014

مطالب تصادفی

نرم افزار قفل گذاری روی فولدر - Folder Protect 1.9 نرم افزار قفل گذاری روی فولدر - Folder Protect 1.9
نرم افزار امنیتی برای انواع حافظه های USB (فلش مموری، هارد اکسترنال) - USB Disk Security 6.4 نرم افزار امنیتی برای انواع حافظه های USB (فلش مموری، هارد اکسترنال) - USB Disk Security 6.4
دانلود رایگان بازی Star Wars The Force Unleashed II برای PC دانلود رایگان بازی Star Wars The Force Unleashed II برای PC
دانلود بازی Wanted: Weapons of Fate دانلود بازی Wanted: Weapons of Fate
نرم افزار فیلم برداری از محیط بازی ها - Mirillis Action 1.16 نرم افزار فیلم برداری از محیط بازی ها - Mirillis Action 1.16
نکاتی در مورد معرفی کردن سایت به موتورهای جستجو نکاتی در مورد معرفی کردن سایت به موتورهای جستجو
مجموعه کامل آموزش برنامه نویسی اندروید - Android Bootcamp 2012 مجموعه کامل آموزش برنامه نویسی اندروید - Android Bootcamp 2012
نرم افزار جامع ستاره شناسی استلاریوم - Stellarium 0.12 نرم افزار جامع ستاره شناسی استلاریوم - Stellarium 0.12
آموزش شگفت انگیز فتوشاپ - از مقدماتی تا پیشرفته آموزش شگفت انگیز فتوشاپ - از مقدماتی تا پیشرفته
اسلاید: آهنگ جدید رضا پیشرو و آوا به نام باور اسلاید: آهنگ جدید رضا پیشرو و آوا به نام باور
بازی Assassins Creed 4 (پرچم دزدان دریایی) - Assassins Creed IV: Black Flag بازی Assassins Creed 4 (پرچم دزدان دریایی) - Assassins Creed IV: Black Flag
نرم افزار حرفه ای بهینه سازی ویندوز - Advanced SystemCare Ultimate 7 نرم افزار حرفه ای بهینه سازی ویندوز - Advanced SystemCare Ultimate 7
نرم افزار آنتی تروجان قاتل تروجان - Trojan Killer 2.2 نرم افزار آنتی تروجان قاتل تروجان - Trojan Killer 2.2
نرم افزار ساده رایت CD و DVD با امکانات کامل - Express Burn Plus 4.66 نرم افزار ساده رایت CD و DVD با امکانات کامل - Express Burn Plus 4.66
مجموعه کامل آهنگ های ترنس، رمیکس آرمین ون بیورن - Armin Van Buuren, A State Of Trance, Full Collecti مجموعه کامل آهنگ های ترنس، رمیکس آرمین ون بیورن - Armin Van Buuren, A State Of Trance, Full Collecti
نرم افزار ویرایش و تنظیم زیرنویس فیلم - Subtitle Edit 3.3 نرم افزار ویرایش و تنظیم زیرنویس فیلم - Subtitle Edit 3.3
نرم افزار پخش آنلاین رادیو و تلویزیون‌های فارسی - myTV 9.0 نرم افزار پخش آنلاین رادیو و تلویزیون‌های فارسی - myTV 9.0
آموزش بالا بردن امنیت شبکه های بی سیم آموزش بالا بردن امنیت شبکه های بی سیم
آشنایی با ویرایشگرهای صوتی آنلاین آشنایی با ویرایشگرهای صوتی آنلاین
نرم افزار ویرایش فیلم و رایت DVD تصویری - Nero Video 15 نرم افزار ویرایش فیلم و رایت DVD تصویری - Nero Video 15
نرم افزار حذف پس زمینه عکس - OnOne Perfect Mask 5.2 نرم افزار حذف پس زمینه عکس - OnOne Perfect Mask 5.2
بهترین پلاگین های تری دی مکس - FumeFX, Unwrella, Vray, for 3ds Max بهترین پلاگین های تری دی مکس - FumeFX, Unwrella, Vray, for 3ds Max
طرز کار کارت گرافیک طرز کار کارت گرافیک
مجموعه قالب های فلش برای وب سایت - WMForce Flash Template Collection for Websites مجموعه قالب های فلش برای وب سایت - WMForce Flash Template Collection for Websites
نسخه اول بازی ندای وظیفه، برای کامپیوتر - Call Of Duty 1 for PC نسخه اول بازی ندای وظیفه، برای کامپیوتر - Call Of Duty 1 for PC
مستند مرگبارترین حیوانات جهان (6 قسمت کامل) - National Geographic Worlds Deadliest Animals Full مستند مرگبارترین حیوانات جهان (6 قسمت کامل) - National Geographic Worlds Deadliest Animals Full
ویندوز سرور 2008 آپدیت 2014 نسخه نهایی - Windows Server 2008 R2 64Bit Update 2014 ویندوز سرور 2008 آپدیت 2014 نسخه نهایی - Windows Server 2008 R2 64Bit Update 2014
آنتی ویروس رایگان مایکروسافت، به همراه آپدیت آفلاین - Microsoft Security Essentials 4.5 + Offline Up آنتی ویروس رایگان مایکروسافت، به همراه آپدیت آفلاین - Microsoft Security Essentials 4.5 + Offline Up

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان روژدانلود و آدرس rojdl.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود